O mně

Jan Kotovský
(foto: Kryštof Kotovský)

Jan Kotovský (1967).

V terapii vycházím z analytických směrů. Inspiruji se i jinými přístupy – gestalt, pozitivní psychologie aj. Využívám techniky práce s dechem, mindfulness, imaginaci, výtvarné techniky, práci se symboly ap.

Nabízím unikátní spojení individuální terapie, feedbackových terapií a psychologického koučinku.

Ve vzdělávací a lektorské činnosti jsou mi blízké principy sebeřízeného vzdělávání.

Praxe

  • 2020 – nyní, Neuroterapie a biofeedback, soukromá praxe
  • 2019 Výcvikový program poradenství, vytvoření sebezkušenostního programu a výuka studentů Pražské vysoké školy psychosociálních studií, 90 hodin
  • 2015 – nyní, Psychosociální poradenství (TEP), InBáze, dobrovolník
  • 2014 – 2015 Týmový a individuální psychologický koučink startupů
    (Laboratoř Nadace Vodafone a Social Impact Award)
  • 2005 – nyní, Psychoterapeut, soukromá praxe
  • 2005 Koterapeut skupinové terapie, Klinika ESET
  • 2002 Letní tábor pro dětské psychiatrické pacienty, Klinika ESET
  • 2001 Práce s dětskými pacienty na dětské onkologii, dobrovolník
    Detská fakultná nemocnica s poliklinikou, Bratislava – Kramáre

Odborné vzdělání

  • Frekventant výcvikového kursu psychoanalytické párové a rodinné terapie, IPPART
  • 2020 Lektor dalšího vzdělávání (75-001-T), osvědčení profesní kvalifikace, European Qualifications Framework (EQF) 7, Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR
  • 2019 Praktika – Othmer’s method, EEG Biofeedback Institut
  • 2019 Lüscherův test – školicí a výcvikový kurz, Hogrefe – Testcentrum
  • 2019 Akreditační kurz Hogrefe – Diagnostické metody pro personalistiku a poradenství Hogrefe – Testcentrum:
    • NEO osobnostní inventáře – pětifaktorový model osobnosti (Big five)
    • Test pozornosti – d2/d2-R
    • Test struktury inteligence – IST-Screening
    • Vídeňský maticový test – VMT
    • Bochumský inventář profesních charakteristik osobnosti – BIP
    • Dotazník motivace k výkonu – LMI
    • Inventář sociálních kompetencí – ISK
  • 2019 Certifikát lektora psychoedukace, 3. lékařská fakulta UK, kurzy:
    • Základy práce s psychotickým pacientem
    • Psychoedukace u schizofrenie: teorie a praxe
  • 2017 Kurz a osvědčení pro práci s GPOP – Dotazník typologie osobnosti v kontextu Jungovské typologie, Hogrefe – Testcentrum
  • 2014 Specifický kurz pro kouče / Coach specific Training, 94 hodin, ČVUT MUVS
  • Nadstavbové moduly, ČVUT MUVS:
    • Týmový koučink v praxi, aneb jak NASA buduje týmy
    • Koučování na hraně
    • Rodinný a párový koučink
  • 2014 Mentor koučink u Aleny Stejskalové PCC
  • 2000 – 2005 Sebezkušenostní, dynamicky orientovaný psychoterapeutický výcvik v komunitní a skupinové psychoterapii v duchu daseinsanalýzy, 560 hodin
  • 2000 – 2001 Aktivní imaginace – jungovsky orientovaný výcvik
    Prof. P. Middelkoop (Holandsko), 190 hodin
  • 1997 – 2001 Pražská psychoterapeutická fakulta

Sebezkušenostní psychoterapeutické a rozvojové kurzy a workshopy
(víkendové a dlouhodobější)

  • Osmitýdenní kurz MBSR – mindfulness, Mgr. Jaroslav Chýle
  • Kdo jsem? Identita v transpersonální psychologii, Wojtek Eichelberger (Polsko)
  • Mental training – potápění do hlubin vlastního nitra – relaxační, meditační a dechové techniky pro prohloubení schopnosti vnímání a řízení psychosomatických procesů během ponoru i v běžném životě
  • Aktivní imaginace jako metoda zkoumání struktury nevědomí a jeho obrazů,
    Ak. mal. Kamila Ženatá:
    • Hledání souvislostí (roční skupina)
    • Stín
    • Osvobození vnitřního dítěte
  • Sebevyjádření pomocí výtvarných prostředků
  • Neverbální techniky
  • Terapie zaměřená na tělo, Eli Weidenfeld
  • Cesta k symbolickému životu, Prof. Luděk Běťák
  • Tělo, sen a obraz – seminář z cyklu Hlubinně psychologické aspekty mentální hygieny,
    Prof. Luděk Běťák
  • Sen v jungovské psychoterapii, Prof. Luděk Běťák